Cele mai importante tendinte din Social Media in 2012

Jeff Bullas, un important consultant in social media, a realizat o analiza referitoare la cele mai importante tendinte care vor domina piata Social Media in acest an. Un rol extrem de important va fi jucat in 2012 de cresterea oportunitatilor industriei de a profita de extinderea folosirii retelelor de socializare pe telefoanele mobile.

1. Social Mobile

Aparitia si expansiunea computerului de buzunar, a smartphone-ului, mai bine spus, si care este conectat permanent la internet printr-o retea broadband, a schimbat radical societatea si a revolutionat modul in care comunicam.

Aplicatii precum Facebook si Twitter permit oamenilor, acum, sa ia cu ei, peste tot, retelele de socializare. Un exemplu de cat de interesante sunt aceste schimbari este dat de integrarea Twitter in noul iOS 5 al Apple. Dupa lansarea sistemului de operare (folosit pe iPhone iPod si iPad), numarul utilizatorilor de Twiter a crescut cu 300 la suta, in doar cateva luni.


Cele mai importante tendinte din Social Media in 2012


2. Socialization of Search

Rezultatele cautarilor pe Google sunt determinate de algoritmi dezvoltati de specialisti in matematica.

Integrarea optiunii "+1" inseamna ca Google da o importanta extrem de mare modului in care un utilizator apreciaza sau nu apreciaza un element anume de pe internet. Este vorba practic despre semnalele sociale pe care Google pune accentul odata cu implementarea butonului "+1" si despre evaluarea unui continut de catre oameni, nu de catre computere, ca pana acum.

Nu doar Google a acordat mai multa atentie retelelor sociale. Bing este in acelasi trend, iar rezultatele se vad deja. Paginile de Facebook, profilurile de LinkedIn sau videoclipurile de pe YouTube au o pozitionare din ce in ce mai buna in rezultatele cautarilor.



3. Geo-Targeting of Social Media Marketing

In urmatorii 5 ani, internetul mobil isi va continua expansiunea si implicit impactul asupra societatii, mai ales ca se estimeaza ca numarul telefoanelor inteligente va ajunge la cinci miliarde.

In Statele Unite, aplicatii precum Foursquare sau Google Places au adus telefoanele mobile la un alt nivel de utilizare.

Strangerea de date de localizare pentru platformele de marketing este extrem de importanta, iar colectarea datelor va continua intr-un fel sau altul.


4. Social Commerce

E-Commerce implineste aproape 15 ani, iar acum impactul pe care l-a adus pe piata se vede exact in firmele care nu au vrut sa imbratiseze comertul online.

Urmatorul pas este in mod sigur Social Comerce, cu un lider precum Facebook care a implemetat deja o serie de aplicatii care va permit sa faceti cumparaturi online direct din pagina retelei sociale.

Jeff Bullas vorbeste deja despre un alt concept: Omni Commerce.


Cele mai importante tendinte din Social Media in 2012


5. Social Gaming

In ultimii cativa ani, conceptul de gaming s-a schimbat atat de mult incat jocul in sine a fost adus din parc direct transformat in Social Gaming.

Cine s-ar fi gandit acum cativa ani ca un joc precum Zynga va aunge sa aduce lunar peste 230 de milioane de utilizatori pe Facebook?

Alaturi de celelalte produse virtuale vandute de reteaua de socializare, veniturile depasesc un miliard de dolari.


Cele mai importante tendinte din Social Media in 2012


Sursa: HIT.Ro


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu